Dat maakte de Nederlandse bierbrouwer maandag bekend, zo meldt onder meer Het
Parool.
Het groene flesje was aanvankelijk alleen bedoeld voor verkoop in het
buitenland, maar door de jaren is het de kleur van Heineken geworden.
Heineken verkocht bruine flesjes in Nederland vanwege afspraken over het
hergebruik van bierflesjes. De meeste brouwers gebruikten bruin glas,
waardoor het niet uitmaakte bij welke brouwer een flesje terecht komt. Maar
inmiddels gebruiken diverse brouwers groene flesjes, al zijn daarbij niet
alle formaten gelijk.
Flesje met lange nek
Heineken heeft maandag de verkopers en de recyclingbranche meegedeeld dat het
bruine flesje verdwijnt ten faveure van het groene model met een lange nek.
In de VS blijft Heineken een afwijkend flesje verkopen. Het glas is weliswaar
groen, maar de nek is een stuk korter. Bierflesjes met een lange nek worden
in Amerika gezien als goedkoop en dat past niet bij de uitstraling van een
premiummerk.
Lees ook:
De Z24 Bierkaart: waar is Heineken marktleider?
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl